Jaunumi

Jaunais BMW HP4

Ar jauno BMW HP4 BMW Motorrad prezentē līdz šim vieglāko 1000 cm3 klases sporta motociklu. Izstrādāts, par pamatu ņemot S 1000 RR jeb vienkārši RR, jaunais sporta modelis attīsta 142 kW (193 ZS) jaudu un sver tikai 199 kilogramus, svaram ietverot arī bremžu pretbloķēšanas sistēmu Race ABS un par 90% uzpildītu degvielas tvertni (motocikla sausais svars ar Race ABS ir 169 kg).

HP4 debija notiek 2012. gadā, un tā ir turpinājums BMW Motorrad HP sērijai, kura tika aizsākta 2005. gadā. Sekojot modeļiem ar boksermotoru – HP2 Enduro, HP2 Megamoto un HP2 Sport, BMW HP4 ir HP saimes pirmais modelis ar četrcilindru rindas motoru.

HP jeb High Performance zīmols nozīmē ievērojamu veiktspēju, un HP4 to pilnībā iemieso: ar jaudu, vadāmību un braukšanas dinamiku. Vienlaikus HP nozīmē ārkārtīgi augstas kvalitātes materiālus un inteliģentas tehnoloģijas, kas rūpīgi pārdomātas līdz vissīkākajai detaļai. Īsumā – HP4 ir nevainojami kontrolēts spēks un sportiska pilnība.

BMW High Performance sērijas motocikli ir patiesi izcili: būdami ekskluzīvi un autentiski, tie vienmēr būs relatīvs retums, un tas pilnā mērā attiecas arī uz HP4. Katrs HP4 sērijas motocikls ir numurēts, un tam ir iegravēta piederības zīme uz dakšas augšējā tiltiņa.

Vēl viena būtiska īpašība: pateicoties plašam speciālajam aprīkojumam un regulējumiem, HP4 tūlītēji ir gatavs braukšanai trasē, neprasot papildu modificēšanu. Vienlaikus tas piedāvā milzu potenciālu braukšanai pa aizraujošiem koplietošanas ceļiem, visaugstākajā līmenī kombinējot atlētisku pievilcību un dinamiku un būtiski pārspējot standarta S 1000 RR sniegumu.

A0150180.jpg

 

Jaunais HP4 – veiktspēja, kas balstīta uz S 1000 RR tehnikas pamata

Kopš modeļa debijas preses pasākumos 2009. gada rudenī S 1000 RR laiku ir pavadījis, kolekcionējot triumfa brīžus, un tas nav noticis tikai žurnālu salīdzinošajos testos vien. Tas ir nepārprotams pierādījums supersporta motocikla koncepcijas konsekventai realizācijai. Aprīkots ar bremžu pretbloķēšanas sistēmu Race ABS un dinamisko saķeres kontroli (DTC), motocikls noteica jaunus standartus sīvas konkurences pilnajā un jaunu tehnoloģiju piesātinātajā sporta motociklu segmentā. Taču pat S 1000 RR vēl bija iespējams uzlabot.

P90100766.jpg

 

Tehniska inovācija – labākiem rezultātiem sportā

HP4 kalpo kā bāze BMW motociklu homologācijai sacensībām, īpaši gatavojoties dalībai superbike un superstock klasē. Jaunais modelis ietver vairākus tehniskās inovācijas elementus, kas uzsver tā trases un sacīkšu braukšanas orientāciju. Standartā uzstādītais pasažiera sēdekļa pārsegs nodrošina tipisko vienvietīga sporta motocikla siluetu. Savukārt, ja pilots vēlas ceļot kopā ar pasažieri, BMW Motorrad piedāvā pasažierim domātu papildaprīkojumu, kas ietver gan sēdekli, gan kāpšļu sistēmu.

P90100767.jpg

 

Dinamiskās amortizācijas kontrole jeb DDC – pirmoreiz sērijveida motociklā

BMW HP4 augstas veiktspējas motocikla statuss atspoguļojas arī tā piekarē ar pasaulē pirmo sērijveida motociklā uzstādīto dinamisko amortizācijas kontroli DDC (Dynamic Damping Control). Sistēma nodrošina dinamisku piekares – teleskopiskās dakšas un centrālā amortizatora – piemērošanos noteiktiem ceļa apstākļiem. DDC var adaptēties specifiskam manevram vai noteiktam segumam, izmantojot sensoru datus. Tos apstrādājot, izmantojot speciālus algoritmus, DDC elektroniski vada vārstus dakšā un amortizatorā. Šādā veidā HP4 nodrošina tieši tādu amortizāciju, kāda nepieciešama konkrētā situācijā, perfekti slāpējot jebkādas ceļa virsmas izraisītas svārstības un nodrošinot maksimālai drošībai nepieciešamu saķeri.

P90100768.jpg

 

Augstas veiktspējas bremžu sistēma un Race ABS ar IDM iestatījumiem

Apgādājot S 1000 RR ar bremžu pretbloķēšanas sistēmu Race ABS, BMW Motorrad apstiprināja savu vadošo lomu ABS sistēmu attīstīšanā un ieviešanā. Pirmo reizi ABS sistēma tika specifiski piemērota tieši sporta vajadzībām.

Nākot klajā ar jauno HP4, BMW Motorrad sper soli tālāk, uzmanības centrā izvirzot braukšanu trasē un uz otrās nozīmes ceļiem. Jaunais motocikls ir aprīkots ne tikai ar Bremzo ražojuma monobloka skavām un peldošajiem bremžu diskiem ar deviņām stiprinājuma vietām, tam ir arī jaunākā Race ABS versija.

Tāpat kā agrāk, pretbloķēšanas sistēma strādā četros režīmos: slapjiem segumiem (Rain), ceļiem (Sport), trasei ar supersporta riepām (Race) un trasei, ja brauc ar sacīkšu riepām jeb slikiem (Slick). Sacīkšu pieredze, kas tika uzkrāta Vācijas Starptautiskajā motošosejas čempionātā (IDM), tika tieši izmantota HP4 uzstādītajā Race ABS. Slick režīms, kurā darbojas IDM iestatījumi, tagad pieredzējušam braucējam ļauj bez kompromisiem panākt maksimālu palēninājumu.

P90100770.jpg

 

Jauna 200/55 ZR 17 aizmugures riepa un precīzi regulējama dinamiskā saķeres kontrole Slick režīmā

HP4 aizmugures riepa atbilst jaunajam 200/55 ZR 17 standartam. Dinamiskā saķeres kontrole DTC (Dynamic Traction Control), kas jau tika uzstādīta S 1000 RR, ir optimizēta HP4 izmantošanai sacīkšu režīmā. Tagad saķeres kontroles darbības pakāpi var regulēt atbilstoši braukšanas apstākļiem un pilota specifiskām vēlmēm tieši braukšanas laikā.

P90100771.jpg

 

Starta kontrole (Launch Control) perfektiem startiem un pārslēgšanas asistents optimālai pārnesumu maiņai

HP4 ir pirmais BMW Motorrad motocikls, kam ir starta kontroles funkcija. Tā nodrošina aktīvu atbalstu pilotam, Slick režīmā veicot startu no vietas, piemēram, sacensībās. Starta kontrole nosaka maksimālo griezes momentu, kāds starta procesā tiek nodots aizmugures ritenim. Tas nozīmē, ka pilots, neriskējot piedzīvot negadījumu, var līdz galam pagriezt gāzes rokturi un koncentrēties uz startu, rīkojoties tikai ar sajūgu. Papildus tam starta kontrole iejaucas motora vadībā, tiklīdz sistēma detektē priekšējā riteņa pacelšanos no ceļa. Tas novērš nevēlamu braukšanu uz aizmugures riteņa paātrinājuma laikā.

HP4 ļauj braucējam veikt momentānu pārnesumu maiņu, praktiski nepārtraucot griezes pārvadi. Ātrumu pārslēgšanas asistents ir HP4 standarta aprīkojums un palīdz ietaupīt sekundes desmitdaļas tur, kur tas ir īpaši svarīgi, – trasē.

P90100774.jpg

 

Svara samazinājums ar kaltiem riteņiem, titāna izplūdes sistēmu un vieglāku akumulatoru

Jauna dizaina 7 spieķu kaltie alumīnija diski un vieglāks aizmugures riteņa zobrata turētājs HP4 dod 2,4 kg svara ekonomiju, ja salīdzina ar standarta S 1000 RR.

Izplūdes sistēma pilnībā ir izgatavota no titāna un, salīdzinot ar S 1000 RR, ļauj ietaupīt vēl 4,5 kg, atstājot arī pamanāmu pozitīvu iespaidu uz motocikla vadāmību. Jaunajai izplūdes sistēmai ir spiedienu izlīdzinošs kanāls, kas savieno 2. un 3. cilindra izplūdes caurules, vadāms akustiskais vārsts un slēgtas sistēmas atgāzu katalizators. Pateicoties jaunajai izplūdes sistēmai, konstruktoriem izdevās optimizēt griezes momenta līkni, sperot vēl vienu soli pretī labākai dinamikai.

P90100776.jpg

 

Asāks motora regulējums un vairāk griezes pie vidējiem apgriezieniem

Jaunajā HP4 ir uzstādīts rindas četrcilindru motors no S 1000 RR. Tas attīsta 142 kW (193 ZS) maksimālo jaudu pie 13 000 apgriezienu, bet maksimālais apgriezienu skaits ir 14 200 apgriezienu. Tāpat kā RR, arī HP4 motors maksimālo griezes momentu sasniedz pie 9750 apgriezieniem, taču lielāks griezes moments ir panākts diapazonā starp 6000 un 9750 apgriezieniem. Rain jeb lietus režīmā ir izlīdzinātākas jaudas un griezes momenta līknes diapazonā starp 2500 un 8000 apgriezieniem.

Atšķirībā no standarta RR HP4 maksimālo jaudu – 142 kW (193 ZS) – sasniedz visos četros režīmos: Rain, Sport, Race un Slick, turklāt droseles vadības algoritmi visos režīmos ir vienādi, motociklu padarot īpaši piemērotu braukšanai trasē.

P90100783.jpg

 

Supersport klases  aprīkojums – sportiskiem pilotiem

HP4 ir izveidots īpašs aprīkojums, kam jāapmierina sporta un sacīkšu braucēju vajadzības. Piemēram, instrumentu panelim ne tikai ir jauns, HP4 specifisks dizains, bet tas piedāvā arī paplašinātu informācijas izvērsumu un papildu funkcijas. Info displejs tagad rāda DDC piekares izvēlnes, kā arī ļauj precīzi iestatīt dinamiskās saķeres kontroles DTC un starta kontroles darbību.

Arī vizuāli HP4 ir konsekvents, ar savu tēlu demonstrējot sportiskas ambīcijas trasē un uz ceļa. Papildinot vienvietīga motocikla siluetu, tam ir divu sekciju motora aptecētājs – garāks salīdzinājumā ar standarta RR –, tonēts vējstikls, abām detaļām akcentējot HP4 raksturu. Mazie un vieglie diožu pagriezienu rādītāji ir diskrēti integrēti, bet lāzera grieztais HP4 logo uz dakšas augšējā tiltiņa izceļ motocikla ekskluzīvo statusu. Rūpīgi izstrādāts krāsojums, kurā izmantota baltā un zilā krāsa, paspilgtina sacīkšu orientēto ārieni.

P90100784.jpg

 

HP4 ar Competition Package aprīkojumu – ekskluzivitāte apvienojumā ar labākajiem materiāliem

Tiem, kas vēlas ko vairāk nekā funkcionālu tehniku un ekstrēmu dinamiku, HP4 ar Competition Package aprīkojumu ir motocikls ļoti īpašā versijā. Speciāli izstrādātās oglekļa šķiedras daļas, to skaitā motora aptecētājs, regulējamu kāpšļu sistēma, bremžu un sajūga sviras, kas salokās, lai nesalūztu kritiena laikā, riteņu diski Racing blue zilajā krāsā un sponsoru uzlīmju komplekts ir noslēdzošais jaunā HP4 supermotocikla akcents.

P90100786.jpg

 

HP4 tehnisko detaļu pārskats:

  • dakšas tiltiņš ar iegravētu numuru un HP4 logo;
  • vieglākais 1000 cm3 klases motocikls ar četrcilindru rindas motoru: 199 kg;
  • inovatīva piekare ar dinamisko amortizācijas kontroli DDC;
  • bremžu pretbloķēšanas sistēma Race ABS ar IDM iestatījumiem;
  • dinamiskā saķeres kontrole DTC ar papildu regulēšanas iespējām Slick režīmā;
  • starta kontrole;
  • pilnveidota priekšējā riteņa pacelšanās kontrole;
  • jauna aizmugures riepa ar 200/55 ZR 17 izmēru;
  • pārnesumu pārslēgšanas asistents standartā;
  • īpaši viegla titāna izplūdes sistēma ar vadāmu akustisko vārstu un spiedienu izlīdzinošu kanālu;
  • kalti alumīnija diski, anodēti melnā krāsā;
  • radiālā monobloka bremžu skava, Brembo, ar īpašām bremžu uzlikām;
  • peldošie bremžu diski priekšā;
  • pagarināts divu sekciju motora aerodinamiskais aptecētājs;
  • vienvietīgs sēdeklis ar pasažiera sēdekļa pārsegu;
  • diožu pagriezienu rādītāji;
  • tonēts vējstikls;
  • sportiskai braukšanai optimizēts motora regulējums;
  • palielināts griezes moments pie vidējiem apgriezieniem.

 

HP4 ar Competition Package aprīkojumu:

  • garš, slēgts oglekļa šķiedras motora aptecētājs;
  • sponsora uzlīmju komplekts;
  • riteņi Racing blue zilajā krāsā;
  • HP Carbon emblēmas pamatne;
  • HP Carbon bākas sargs;
  • HP sajūga svira, salokāma;
  • HP bremžu svira, salokāma;
  • HP kāpšļu sistēma, regulējama.

 

 

Oficiālais BMW Motorrad pārstāvis Latvijā
Inchcape BM Auto
Dārzciema ielā 64a, Rīga
Tālr.: 67828600
www.bmw-motorrad.lv

Jaunumi

© 2016 SIA Inchcape Motors Latvia Privātuma politika Sīkdatņu politika BMW Motorrad Inchcape Motors Latvia MINI Inchcape International BMW website