Jaunumi

Jaunais BMW S 1000 RR.

P90327335_highRes_the-new-bmw-s-1000-r.jpg

 

Jaunais BMW S 1000 RR – vēl vieglāks, ātrāks un vienkāršāk kontrolējams.

“Mūsu aizraujošais uzdevums bija ņemt modeļa priekšgājēju – dominējošu spēku visās disciplīnās desmit gadu garumā – un ievērojami uzlabot tā veiktspēju. Mēs uzdevumu pārvērtām vienkārši saprotamos mērķos – vienu sekundi ātrāks trasē, vairāk nekā 10 kg vieglāks un vienkāršāk kontrolējams. Šie mērķi bija pamats ikvienam lēmumam. Rezultāts ir fascinējošs jauns motocikls, kas pārspēj mūsu pašu nospraustos mērķus un jau atkal kalpos par atskaites punktu,” Klaudio de Martino, transportlīdzekļu tehnoloģiju komandas līderis.

 

P90327336_highRes_the-new-bmw-s-1000-r.jpg

 

Jaunais BMW S 1000 RR – vēl vieglāks, ātrāks un vienkāršāk kontrolējams

Jaunais BMW S 1000 RR savu pasaules pirmizrādi piedzīvo motoizstādē EICMA 2018. Ar no jauna izstrādātu dzinēju un piekari, ar maksimālo jaudu, kas palielināta par 6 kW (8 ZS) līdz 152 kW (207 ZS), un svaru, kas samazināts no 208 līdz 197 kg (193,5 kg ar M pakotni), 2009. gadā pirmoreiz klajā laistais motocikls tagad pieredz trešo pilnīgi jauno paaudzi. Līdzās lielākai veiktspējai citi svarīgi mērķi bija jauno RR padarīt vismaz sekundi ātrāku nekā priekšgājēju, izveidot lietotājiem draudzīgāku dizainu, kā arī nodrošināt, ka motocikls sniedz maksimālu kontroli un vienkāršu vadīšanu. Vienalga, vai ikdienas lietošanā uz līkumota ceļa, vai sacīkšu trasē, RR spēj piepildīt jebkuras vēlmes. Jo īpaši tāpēc, ka dažādas palīgsistēmas, to vidū saķeres un priekšējā riteņa pacelšanās kontroli, ABS un palīgu kustības uzsākšanai pret kalnu, BMW Motorrad ir pacēlis pilnīgi jaunā līmenī, un tas pats attiecas arī uz diožu lukturiem un lielo TFT displeju.

 

P90327339_highRes_the-new-bmw-s-1000-r.jpg

 

No jauna izstrādāts dzinējs ar BMW ShiftCam tehnoloģiju vēl lielākai jaudai pie maziem un vidējiem apgriezieniem un vēl lielākai maksimālajai jaudai

Ar no jauna izstrādāto četru cilindru rindas dzinēju, kas ir 4 kg vieglāks, RR sasniedz pilnīgi jaunu veiktspējas līmeni. Lai to panāktu, tika optimizēta ne vien  ieplūdes un izplūdes kanālu ģeometrija, bet pielietota BMW ShiftCam tehnoloģija – pilnīgi jauna BMW motociklu sistēma, kas izmaina ieplūdes vārstu atvēršanas laiku un augstumu. Pārveidota ieplūdes sistēma un jauna izplūdes sistēma, kas ir 1,3 kg vieglāka, ir vēl divi elementi, kas palīdzējuši sasniegt jauno veiktspēju. Vēl labāku, ērtāku braukšanu ar motociklu un tā sprinta spējas ir veicinājis būtiski palielināts griezes moments plašā apgriezienu diapazonā.

 

P90327343_highRes_the-new-bmw-s-1000-r.jpg

 

Pilnīgi jauna piekare ar tālāk izstrādātu piekares ģeometriju vēl precīzākai braukšanai un pilnveidotai vadāmībai

Arī piekares jomā BMW Motorrad inženieri ir veikuši ievērojamas izmaiņas. Ar mērķi panākt būtisku svara samazinājumu jaunā RR dzinējs, salīdzinot ar iepriekšējo, vēl lielākā mērā kalpo par nesošo elementu. Viena no prasībām, izstrādājot jauno rāmi – papildus labākai ergonomikai, bija noslogot dzinēja konstrukciju pa īsākajiem iespējamajiem ceļiem. Ievērojamu uzlabojumu braukšanas dinamikā izdevās panākt, balstoties uz kombināciju no jaunas ģeometrijas,  optimizētas riteņu noslodzes sadales un būtiskas masas optimizēšanas. Jaunā Full Floater Pro aizmugurējā riteņa piekares kinemātika ir vēl viens risinājums, kas devis nepārprotamu piekares veiktspējas uzlabojumu. To visu apvienojot, RR vadītāji jutīs skaidrus ieguvumus no uzlabotas vadāmības, palielinātas saķeres un vēl labākas atgriezeniskās saites visās iespējamajās braukšanas situācijās, ieskaitot pašas ekstrēmākās. Citiem vārdiem, RR ievērojami paceļ piekares snieguma latiņu, vienlaikus piedāvājot draudzīgāku raksturu un uzlabotas kontroles iespējas. Elektroniski vadītās piekares DDC nākamā paaudze jaunajam RR ir pieejama kā papildu aprīkojums. Izstrādāta īpaši RR, dinamiskā amortizācijas kontrole (DDC) neprasa kompromisus, kad runa ir par iestatījumiem. Līdzās citiem risinājumiem savu artavu tajā devusi jauna vārstu un kontroles tehnoloģijai. Vēl vairāk – ambicioziem pilotiem būs pieejamas paplākšņu sistēma, kas ļaus veikt selektīvu piekares adaptāciju braukšanai sacīkšu trasē.

 

P90327344_highRes_the-new-bmw-s-1000-r.jpg

P90327349_highRes_the-new-bmw-s-1000-r.jpg

 

Četri braukšanas režīmi bāzes aprīkojumā un trīs papildu režīmi kā daļa no Pro Modes sistēmas optimālai adaptācijai

Lai motociklu ideāli adaptētu dažādiem braukšanas apstākļiem, jaunā RR bāzes aprīkojumā ir iekļauti četri braukšanas režīmi – Rain, Road, Dynamic un Race. Tiem, kuri vēlas doties dziļāk trases braukšanas un sacīkšu pasaulē, pēc izvēles pieejamā iestatījumu sistēma Pro Modes piedāvā trīs papildu režīmus (Race Pro 1-3), kas ir brīvi programmējami. Tie padara iespējamu daudzu funkciju individuālu adaptēšanu, piemēram, dinamiskās saķeres kontroles DTC, ABS, priekšējā riteņa pacelšanās atpazīšanas, kā arī griezes momenta regulēšanas un motora bremzēšanas sistēmu darbības piemērošanu atbilstoši motocikla vadītāja iemaņu līmenim un braukšanas stilam. Citas sistēmas, ko ietver Pro Modes, ir Launch  Control perfektiem sacīkšu startiem un konfigurējams garāžu celiņa ātruma ierobežotājs, kas ļauj noteikt precīzu ātrumu atbilstoši noteikumiem. Ārkārtīgi ātru augstāka vai zemāka pārnesuma ieslēgšanu bez sajūga sviras izmantošanas nodrošina HP Shift Assisantant Pro, kas pieder standarta aprīkojumam.

 

P90327353_highRes_bmw-s-1000-rr-racing.jpg

 

Jauns 6 asu sensoru klasters bezprecedenta kontroles kvalitātes līmenim. Dinamiskā saķeres kontrole un priekšējā riteņa pacelšanās ierobežošanas funkcija. ABS Pro paaugstinātai drošībai, bremzējot sasvērtu motociklu

Jaunā RR standarta aprīkojumā ir iekļauta ABS Pro un dinamiskā saķeres kontrole DTC. Papildu saķeres kontrolei DTC ietver arī standarta funkciju, kas ierobežo priekšējā riteņa pacelšanos, un pirmo reizi tā ir individuāli iestatāma. Visas kontroles sistēmas ir pilnveidotas regulēšanas kvalitātes un parametru ziņā. Ja daļēji integrētā BMW Motorrad ABS sistēma jau pati par sevi nodrošina augstu veiktspēju un drošību, bremzējot taisnvirzienā, ABS Pro drošu ātruma samazināšanu piedāvā jaunā līmenī, piedāvājot vēl lielāku drošību, bremzējot līkumā sasvērtu motociklu.

 

P90327354_highRes_bmw-s-1000-rr-with-m.jpg

 

Daudzfunkcionāls instrumentu panelis ar 6,5 collu TFT displeju īpaši vieglai datu nolasīšanai un maksimāli izvērstai informācijai

Arī jaunā RR instrumentu panelis ir izstrādāts pilnīgi no jauna, tā izveidē koncentrējoties uz šosejas motosporta vajadzībām. Papildus maksimālam informācijas izvērsumam BMW Motorrad izstrādātāji īpašu uzmanību pievērsa tam, lai datus 6,5 collu TFT displejā būtu viegli nolasīt – pat apgrūtinošā apgaismojumā. Mērķis bija motocikla vadītājiem nodrošināt individuālas informācijas kombinācijas atbilstoši dažādam pielietojumam. Pure Ride rāda visu informāciju, kas nepieciešama ikdienišķai braukšanai pa ceļu, savukārt trīs Core ekrāna datu kombinācijas radītas izmantošanai trasē, tahometram esot atainotam analogā formā (Core 1un 2) vai kā diagrammai (Core 3).

 

P90327363_highRes_bmw-s-1000-rr-with-m.jpg

 

Vēl dinamiskāks dizains ar optimizētu ergonomiku un atraktīviem krāsojumiem

Pamatrāmja jeb Flex Frame jaunā forma ir devusi iespēju izveidot daudz kompaktāku degvielas tvertni un apdares elementus, kas dod vēl labāku atbalstu un saķeri ar ceļgaliem. Piedevām optimizētās kontaktvirsmas un no jauna izveidotais trīsstūris starp stūri, sēdekli un kāpšļiem veido optimālu ergonomiku. Savukārt pilnībā no jauna izveidotie virsbūves paneļi jauno RR momentā padara atpazīstamu kā jaunu modeli. To visu papildina dinamisks dizains ar krāsojuma variantiem, kas rada divus individuālus raksturus: Racing Red un Motorsport.

 

BMW S 1000 RR pārskats īsumā:

  • 4 kg vieglāks, no jauna izstrādāts 4 cilindru rindas dzinējs ar BMW ShiftCam tehnoloģiju, kas ļauj mainīt ieplūdes vārstu atvēršanas laiku un augstumu;
  • palielināta jauda un griezes moments: 152 kW (207 ZS) pie 13 500 apgr./min un 113 Nm pie 11 0000 apgr./min;
  • vismaz 100 Nm griezes moments no 5500 līdz 14 500 apgr./min;
  • ērti izmantojama, lineāra griezes momenta līkne vienkāršākai motocikla vadīšanai, pateicoties lielākam griezes momentam pie maziem un vidējiem apgriezieniem;
  • no jauna izstrādāta piekare ar Flex Frame rāmi, dzinējam kā nesošam elementam uzņemot lielāku slodzi;
  • ievērojami uzlabota ergonomika, pateicoties Flex Frame;
  • pilnveidota piekares ģeometrija labākai vadāmībai, palielinātai saķerei un kristāldzidrai atgriezeniskajai saitei;
  • pilnveidota elektroniskā amortizācijas adaptācija DDC ar jaunas paaudzes vārstu un kontroles tehnoloģiju kā papildu aprīkojums;
  • jauna, 300 g vieglāka aizmugurējā piekare ar Full Floater Pro kinemātiku;
  • svara samazinājums par 11-14,5 kg (braukšanai gatavam motociklam) un 193,5 kg svars ar M pakotni;
  • jauna, apmēram 1,3 kg vieglāka izplūdes sistēma, ar priekšējo slāpētāju;
  • jauns 6 asu sensoru klasters;
  • pilnveidota dinamiskā saķeres kontrole DTC, iekļauta standarta aprīkojumā;
  • DTC Wheelie Function jeb priekšējā riteņa pacelšanās kontroles funkcija, standarta aprīkojumā;
  • regulējama (ar +/– soli) priekšējā riteņa pacelšanās kontrole, pieejama kā papildu aprīkojums;
  • dzinēja bremzēšanas funkcija, iestatāma;
  • ABS Pro paaugstinātai drošībai, īpaši bremzējot līkumā sasvērtu motociklu, standarta aprīkojums;
  • jauni braukšanas režīmi Rain, Road, Dynamic un Race iekļauti standarta aprīkojumā, papildu sistēma Pro Modes ar trim konfigurējamiem režīmiem Race Pro 1-3 optimālai adaptācijai specifiskiem apstākļiem pieejama kā papildu aprīkojums;
  • Launch Control jeb starta sistēma perfektiem startiem, pieejama kā daļa no sistēmas Pro Modes;
  • garāžas celiņa ātruma ierobežotājs precīzai ātruma limita iestatīšanai, arī iekļauta sistēmā Pro Modes;
  • augstāka un zemāka pārnesuma ieslēgšanas palīgs bez sajūga sviras lietošanas, ietilpst standarta aprīkojumā;
  • viegli izmaināma pārnesumu slēgšanas secība;
  • elektroniskā kruīzkontrole pieejama kā papildu aprīkojums;
  • jauns instrumentu panelis ar 6,5 collu displeju, kas nodrošina ārkārtīgi vieglu datu nolasīšanu; Pure Ride ekrāna režīms, kā arī trīs Core režīmi.

Jaunumi

© 2016 SIA Inchcape Motors Latvia Privātuma politika Sīkdatņu politika BMW Motorrad Inchcape Motors Latvia MINI Inchcape International BMW website