BMW M 1000 RR 50 Years M
1972. gada 24. maijs. Darbību uzsāk BMW Motorsport GmbH un mūsdienu BMW M GmbH. Mērķis bija skaidri noteikts un tolaik revolucionārs: BMW sporta aktivitātēm bija jākļūst apvienotām un profesionāli organizētām zem viena jumta. Motosporta daudzveidīgie izaicinājumi kalpotu transportlīdzekļu un dzinēju izstrādei. Unikāla atšķirības emblēma ir leģendārā BMW Motorsport emblēma ar trīs krāsām – zilu, sarkanu un violetu.
M RR 50 Years M ekskluzīvajā motociklā ir iedzīvināts 100 gadu motosacīkšu gars un 50 gadu motosporta vēsture.
”Astrīda Noidekere (Astrid Neudecker)
Produktu nodaļas vadītāja
Jau 50 gadus BMW M ir braukšanas un aizrautības, sacīkšu tehnoloģiju un panākumu, kā arī izcilības un augstu sasniegumu sinonīms automobiļiem un motocikliem visā pasaulē. M RR 50 Years M apvieno šo vēsturisko DNS. Ar saviem unikālajiem gēniem tas ir radīts ikvienam, kurš īpaši augstu vērtē veiktspēju, ekskluzivitāti un individualitāti.
M no pirmā skatiena.
Dzimis sacīkšu trasē
M RR 50 Years M standarta aprīkojumā ietilpst M Competition pakotne ar M oglekļa šķiedras un M frēzētām detaļām, M Endurance ķēde, anodēta alumīnija aizmugurējais balsts, pasažiera pakotne un aktivizācijas kods M GPS apļa trigerim.
Vairāk nekā simbols.
Vairāk nekā simbols.
Zilā krāsa simbolizē BMW, sarkanā motosportu, un tumši zilā apvieno tās abas: šis izskats bija revolucionārs jau 1972. gadā. 1978. gadā to papildināja logotips ar slīpām trīskrāsu svītrām un M burtu, kas akcentē ātrumu un dinamiku. To izstrādāja Džordžo Džudžāro no Italdesign. Un līdz pat šai dienai tas nav zaudējis savu mirdzumu.
DNS ikkatrā detaļā
DNS ikkatrā detaļā
M RR 50 Years M ir orientēts uz bezkompromisu veiktspēju uz ceļa: ar M pārsegu komplektu, sporta montāžas statni ar statņa stiprinājumiem un motocikla paklāju M RR ir gatavs iekarot visas sacīkšu trases un gūt jaunas uzvaras.
Uzņēmums ir kā cilvēks. Ja tas ir aktīvs, tas ir labā formā, dzīvespriecīgāks un rezultatīvāks.
”Roberts A. Lucs.
BMW AG pārdošanas valdes loceklis 1972. gadā
M Motorsport vēstures leģendas

Aktīvas veiktspējas koncepcija
1973. gadā BMW 3.0 CSL bija pirmais sacīkšu automobilis, kas ar M logotipa krāsām piedalījās Eiropas autošosejas čempionātā. Tās ir krāsas, kas raksturo visu komandu un ir tās vienreizējā gara pamats. CSL apzīmē vieglas konstrukcijas sporta kupeju (Coupé Sport Lightweight). Un ne bez iemesla – rūpīga darba rezultātā automobiļa svaru izdevās samazināt par gandrīz 200 kg.
1976. gadā Helmuts Dēne un Hanss Oto Butenuts uzstādīja ātrāko laiku leģendārajā Menas salas Senior Tourist Trophy braucienā sērijveida dzinēju kategorijā ar tilpumu līdz 1000 cm3. Arī šeit bija paveikts liels darbs: R 90 S bija optimizēts sacensībām un pilnveidots ar jaunu aprīkojumu. Mūsu RR un M RR modeļi turpina būt par daļu no TT arī šodien.

Aizraujošs entuziasms
1978. gadā BMW M1 sporta superauto piedalījās M1 Procar seriālā. Pirmo reizi uz automobiļa bija redzamas ne tikai M svītras, bet arī logotips. M1 iespaidīgo virsbūvi, kas apbur vēl šobaltdien, arī veidoja Džordžo Džudžāro. Tolaik sērijveida versija izpelnījās slavu ne tikai ar savu izskatu, bet arī ar Vācijas ātrākā sporta automobiļa statusu.
1985. gadā M krāsas atkal atradās uz goda pjedestāla augstākā pakāpiena: beļģis Gastons Rajē otro reizi pēc kārtas uzvarēja Parīzes-Dakāras rallijā ar savu GS 1000 rūpnīcas motociklu. Pirms viņa panākumus ar BMW 1981. un 1983. gadā bija guvis Huberts Oriols. Pat pasaules vismazāk apdzīvotajās vietās zilā, sarkanā un violetā krāsa ir kļuvušas par veiktspējas, komandas gara un uzvaru simboliem.