Gada sākumā BMW Motorrad paziņoja par lēmumu piedalīties Pasaules superbaiku čempionāta 2009. gada sezonā. Astoņus mēnešus pēc satraucošā paziņojuma BMW sacīkšu motocikls S 1000 RR izturējis vairākas testu sesijas Spānijā un ir gatavs izmēģinājumiem īstā superbaiku trasē – Eurospeedway Lausitzring, kur noticis arī viens no pasaules čempionāta posmiem. Trase, kas atrodas Vācijā, vēl 2007. gada sezonā bija iekļauta superbaiku čempionāta kalendārā. Tas deva iespēju BMW komandai un trim testa motobraucējiem salīdzināt BMW S 1000 RR apļa laikus ar labākajiem pagājušā gada rezultātiem. Iegūtie dati tiks izmantoti motocikla tālakai pilnveidošanai. Visi trīs braucēji, Stīvs Mārtins, Kevina Karteins un Džeremijs Makviljamss pēc testiem izteicās, ka „S 1000 RR pamatuzbūve ir ļoti laba, motoram ir laba jauda, šasija un piekare darbojas kā nākas, un motocikls ir gatavs sacīkšu superbaika tapšanai.”
Pamats ir, jāizkopj elektronika
BMW Motorrad Motorsport ģenerāldirektors Berti Hauzers nelolo tukšas cerības, taču ar cerību vēro S 1000 RR attīstību: „Pagaidām esam ļoti maz strādājuši pie elektronikas, un centāmies izveidot labu pamatkonstrukciju, un domāju, ka tas ir izdevies. Ja projekts saglabās tādus attīstības tempus, domāju, ka nākamgad sagādāsim dažiem pārsteigumu.”
Sacīkšu motociklu fabrika tīrā vietā
Superbike sērijas motocikli tiks sagatavoti Rozenheimā, aptuveni 60 km no Minhenes. Tur atrodas BMW Motorrad sadarbības partneru Alpha Technik mītne, kas aizņem 7000 kvadrātmetrus, galvenokārt darbnīcām un birojiem. Galvenā darbnīca sadalīta trīs sektoros un tajā ir divi dinamometriskie stendi. Vienā no tiem var iestiprināt pilnībā saliktu motociklu, otrs spēj simulēt jebkuru pasaules sacīkšu trasi. Vienā no korpusiem mitinās BMW off-road un Enduro komanda, pārējos divus aizņem superbaiku programmas telpas un rezerves daļu noliktava. Pirms astoņiem mēnešiem no tā nebija ne miņas, un vietā, kur atrodas korpusi, zaļoja zāle.