Concept R 18 atdzīvojas ar rēcienu
Tā ir atklāšana, ko ar nepacietību gaida visi ar īpaši veidoto motociklu pasauli saistītie, – BMW Motorrad konceptmotocikls ar jauno divcilindru bokserdzinēja prototipu, kas ir lielākais līdz šim uzbūvētais motocikla bokserdzinējs. Motociklam ar vienkāršo nosaukumu Concept R 18 nav nevienas nevajadzīgas detaļas vai skrūvītes – tas ir maksimāli minimālistisks un sniedz ieskatu tajā, ko varam sagaidīt kruīzeru segmentā.
Konceptkruīzers kļūst par pasākuma naglu Concorso izstādē
Konceptkruīzers kļūst par pasākuma naglu Concorso izstādē
Tā jau ir kļuvusi gandrīz vai par tradīciju, ka BMW Motorrad katru gadu maijā Komo ezera krastā Itālijā Concorso d’Eleganza Villa d’Este izstādē nāk klajā ar inovatīvām dizaina koncepcijām. Pasaulē ekskluzīvākā vēsturisko automobiļu un motociklu “skaistumkonkursa” apmeklētāji pēdējos gados ir skatījuši brīnišķīgus konceptus no BMW Motorrad dizaina nodaļas. Tie ietver Concept Ninety, kas ir atsauce uz oriģinālo R 90 S, sešcilindru Concept 101 (“Bagger”) un R 5 Hommage, kas ir veltījums oriģinālajam un leģendārajam 1936. gada modelim.
Atdzimstošā kruīzeru segmenta fani ar lielu interesi ir vērojuši, kā atzīti meistari Japānā un ASV rada divus brīnišķīgus īpaši veidotus motociklus, kuros izmantots BMW Motorrad lielā bokserdzinēja prototips. Meistariem (CUSTOM WORKS ZON un Revival Cycles) tika dota pilnīga brīvība iztēloties, kā izskatīsies konceptmotocikls ar lielo bokserdzinēju. Tā kā iznākums bija lielisks gan Departed, gan Birdcage projekta gadījumā, daudzi entuziasti ir sākuši spriest, kā varētu izskatīties un izklausīties pašu BMW Motorrad veidots motocikls.
Edgards Heinrihs
BMW Motorrad dizaina nodaļas vadītājs
Gaidīšanas periods beidzot ir galā un, spriežot pēc to apmeklētāju entuziastiskās reakcijas, kas Concorso 90. dzimšanas dienas izstādē redzēja (un dzirdēja!) jauno modeli, Concept R 18 iekaros daudzu fanu sirdis un prātus visā pasaulē, jo tie ir fani, kuriem pagātnes mantojums un vēsture ir svarīgi faktori arī mūsdienīga kruīzera interpretācijā. Vienlīdz aizraujošs ir fakts, ka 2020. gadā BMW Motorrad prezentēs sērijveida ražošanai paredzētu kruīzera tipa motociklu ar lielo bokserdzinēju. Ja tas izskatīsies un “uzvedīsies” līdzīgi konceptmodelim Concept R 18, īpaši veidoto motociklu fani nebūs vīlušies./span>
Edgards Heinrihs
BMW Motorrad dizaina nodaļas vadītājs
Vienkāršs un bez liekām detaļām, BMW Motorrad stils
Vienkāršs un bez liekām detaļām, BMW Motorrad stils
Uzmetot aci Concept R 18, uzreiz top skaidrs, ka iedvesmu vienkāršā, īstenā un emocijām caurvītā ar rokām būvēta motocikla radīšanai meistari ir smēlušies tālā uzņēmuma pagātnē. Šie meistari, kas brīvajā laikā nodarbojas ar čoperu radīšanu, ir turpinājuši ceļu, kas 2016. gadā tika sākts ar R 5 Hommage prezentēšanu, tieši 80 gadus pēc tam, kad pirmo reizi tika laists klajā leģendārais sporta “bokseris”. Šī segmenta motocikliem ir nepieciešams liels dzinējs, tāpēc gadījumā, ja R 5 oriģinālais 500 cc dzinējs varētu tikt uzskatīts par mazu (pēc mūsdienu standartiem), tad visu laiku lielākais motociklu bokserdzinējs noteikti būs tieši laikā.
Mihaels Eders (Michael Eder)
BMW Motorrad dizains
Atstāts ir tikai pats nepieciešamākais
Atstāts ir tikai pats nepieciešamākais
Concept R 18 ir iespaidīgs motocikls ar savu raksturu, un tas ir kā starpposms, kas savieno iepriekš minēto Hommage projektu un gaidāmo sērijveida ražošanas modeli. Bez šaubām, vislielākā uzmanība būs pievērsta milzīgajam bokserdzinējam, kas pēc izmēriem ir daudz lielāks par Hommage 500 cc dzinēju un ir radīts, lai nestu patieso vēstījumu. Raksturīgie spieķotie riteņi (21” priekšā un 18” aizmugurē) tika izvēlēti atbilstoši iespaidīgajiem izmēriem un kopējam jaunākā konceptmotocikla tēlam. Modificētā priekšdaļa un zivs astes tipa izpūtējs vēl vairāk pastiprina unikalitātes iespaidu.
Pazemināts un garš, neuzkrītošs un bez nevienas liekas detaļas – Concept R 18 ir īsts skaistulis ar pulētiem alumīnija cilindru pārsegiem, neuzkrītošu dzinēja krāsojumu, lāses formas degvielas tvertni un dakšu un zeltaini dzeltenām līnijām, kas vijas dziļi vairākslāņu krāsojumā. Lai motociklam piešķirtu tīru un autentisku izskatu, metāla virsmu apstrādē ir izmantotas tikai trīs metodes – strūklošana, krāsošana vai pulēšana. Savukārt leģendārajām Metzeler ražojuma RILLE riepām ir īpaši veidots protektora raksts un unikāls sāna malu krāsojums. Ikviens, kam nav sveši 50. gadu BMW motocikli, atpazīs Pagusa stila sēdekli ar iespiesto logotipu un augstās kvalitātes ādas apdari.
Ērta braukšana kā balzams dvēselei
Ērta braukšana kā balzams dvēselei
Atklāta piedziņas vārpsta, konsoles tipa aizmugures piekare, dubultais Solex karburators no 2002. gada BMW automobiļa, 50. gadu Bosch ražojumu iedvesmots priekšējais LED lukturis, kas uzstādīts starp dakšas stieņiem, nemanāma pārnesumu svira – tā varētu turpināt vēl ilgi, un, apejot ap Concept R 18 (šis uzraksts lepni rotā dzinēja pārsegplāksni), jūs sagaida ne viens vien pārsteigums. Nav šaubu, ka ar šo motociklu tiek turpināts ar R 5 Hommage uzņemtais kurss, taču interesanti ir tas, ka šis kurss neved tehnoloģiju virzienā, bet gan individualitātes, autentiskuma un emociju virzienā. Vai pienācis laiks piebremzēt un palūkoties apkārt?