Departed
Japānas meistaru komanda Custom Works ZON par saviem īpaši veidotajiem motocikliem ir saņēmusi daudzas balvas. Ar projektu "Departed" Yuichi Yoshizawa un Yoshikazu Ueda jau atkal sacēla kājās entuziastu kopienu. Šī motocikla sirds ir pilnīgi jauna veida divcilindru bokserdzinēja prototips.
Profila apraksts
Departed
Custom Works ZON
Juiči Jošizava [Yuichi Yoshizawa], Jošikazu Ueda [Yoshikazu Ueda]
2018
Sauszemes ātruma motocikls
Satriecošs sauszemes ātruma motocikls
Satriecošs sauszemes ātruma motocikls
Šoreiz viss notika citādāk. Parasti meistars pārveido esošo motociklu, padarot to unikālu. Pasūtītājs pēc tam salīdzina pirms un pēc versijas. Un parasti viņš ir patīkami pārsteigts. Taču šoreiz meistaram Juiči Jošizava nebija sākotnējā modeļa, ko pārveidot. Viņa bija pieejama tikai projekta sirds – jauna divcilindru bokserdzinēja prototips. Un uzdevums bija uzbūvēt unikālu motociklu šim dzinējam.
Juiči Jošizava
Custom Works ZON
Iespaidīgs, bet izaicinošs
Kad dzinējs tika atgādāts uz Custom Works ZON darbnīcu, Juiči bija pārsteigts. Japāņu meistars nebija gaidījis, ka divcilindru bokserdzinējs būs tik iespaidīgs. Gan ārējā ģeometrija, gan redzamie dzinēja elementi atgādina divcilindru bokserdzinējus, kādus BMW Motorrad būvēja līdz 60. gadu beigām. Hromētās caurules pasargā bīdstieņus, kas atrodas virs cilindriem. Tā kā cilindri atrodas viens otram pretī un ir izvirzīti uz āru (kas raksturīgi divcilindru bokserdzinējiem), viņaprāt, ir īpaši svarīgi pareizi izstrādāt rāmi un korpusu. Viņš pieņēma izaicinājumu un sāka meklēt iedvesmu. Juiči izlēma ar šo dzinēju iet uz visu banku. Un tad viņam radās ideja – viņš izveidos sauszemes ātruma motociklu.
Ceļā ar pārsteigumu
Ar to sākās laikietilpīgs process, kurā meistars un viņa kolēģis Jošikazu Ueda no augusta sākuma līdz novembra beigām ieslēdzās darbnīcā, lai saskrūvētu un sametinātu tādu motociklu, kādu pasaule līdz šim vēl nebija redzējusi. Pat tikai iedomājoties par šo projektu, viņus pārņem lepnums. "Mēs saņēmām šo dzinēju paši pirmie pasaulē. Un mums bija tas gods izstrādāt jauno konceptmotociklu, kuru darbinātu šis dzinējs. Galarezultāts pārsteigs visus. Iznākums ir lielisks," atklāj Juiči. Un tikai dažas dienas vēlāk, decembra sākumā, motocikls tika pirmo reizi prezentēts interesentiem “Yokohama Hot Rod Custom Show” izstādē Japānā, kur tas ieguva izstādes labākā motocikla balvu. Šādam izaicinošam projektam un unikālam motociklam bija vajadzīgs īpašs nosaukums: "Departed" – došanās ceļā ar pozitīvu noskaņu. "Es to pielīdzinātu sajūtai, kas rodas, dodoties ceļojumā," stāsta Juiči.
Japānas meistardarbs
Japānas meistardarbs
Apskatot motociklu, uzreiz ir manāms ZON stils – klasisks dizains, mūsdienīgas izstrādes metodes, ļoti kvalitatīvi paveikts darbs un vienlīdz liela uzmanība veltīta pat vismazākajai detaļai – un tas viss paveikts, ievērojot stingrākos japāņu kvalitātes standartus. Motocikla izteikti pazeminātais rāmis atgādina motociklus, kurus Ernsts Hene 20. un 30. gados izmantoja rekordu uzstādīšanā. Meistars īpašu izmanību pievērsis līnijai, kas piešķir motociklam formu un ir redzama no tvertnes sākuma līdz sēdekļa beigām. Motociklam ir lieli frēzēti alumīnija diski (21 colla priekšā un 26 collas aizmugurē), un tiem uzstādītas salīdzinoši šauras riepas. Aizmugures dakša un trapecveida priekšējā dakša arī ir frēzēta no monolīta alumīnija bloka un kopā ar slēpto piekari piestiprināta cauruļu tipa rāmim. Dzinējs ir iekarināts pārdomāti veidotā rāmja konstrukcijā. Degvielas tvertne, sēdeklis un priekšējais apdares panelis ir veidots ar rokām no lokšņu metāla.
Detalizēta informācija par motociklu
Custom Works ZON
Tvertne un sēdekļa spilvens no Custom Works ZON, sēdeklis no kuureiyonsoku
Custom Works ZON dakšas stiprinājums, Manitou amortizācija, Kustom Tech priekšējās bremzes, 2,15 x 21 collu Satsuma Cycle Works priekšējais disks (pēc Custom Works ZON dizaina)
Custom Works ZON aizmugures dakša, ZF Sachs piekare, Kustom Tech aizmugures bremzes, 3,5" x 26" aizmugures disks no Satsuma Cycle Works (pēc Custom Works ZON dizaina)
Ar rokām veidots Custom Works ZON darbnīcā, katram cilindram ir sava īsa izplūdes caurule (savstarpēji nav savienotas)
Konan Bankin, akcenta līnijas veidojis Mr. G
Silent Hektik aizdedze, Dellorto (PHM 40) karburators
ROTAĻLAUKUMS CAURI LAIKAM
Juiči Jošizava ir aizrāvies ar motocikliem jau no bērnības: "Kad es vēl biju mazs zēns, es vienmēr devos uz vietējo motociklu veikalu. Tas bija mans rotaļlaukums," atceras meistars. Pēc vidusskolas Juiči izmēģināja spēkus dažādos darbos. Taču viņš nekur nejutās apmierināts. "Pakāpeniski es sāku pieņemt domu, ka man vajadzētu nodarboties ar ko tādu, kas man patīk. Un tad es kopā ar savu vidusskolas klasesbiedru Uedu atvēru darbnīcu."
Rūpīgi izpētīja no visām pusēm
Viņi abi vispirms rūpīgi apskatīja motociklu no visām pusēm un tad ķērās pie darba, lai padarītu to unikālu. Pārbūve sākas galvā. Vispirms meistari izlemj, kāda izmēra riteņus izmantot. "Tas ir ļoti būtisks lēmums, jo nosaka motocikla raksturu," stāsta Juiči. Pēc tam nāk rāmis un tad – pārējās svarīgās motocikla korpusa detaļas. Custom Works ZON bija viena ļoti liela priekšrocība: viņi paši izstrādā dizainu un veido gandrīz visas detaļas. "Svarīgākais, lai visas dažādās detaļas darbotos pareizi. Mūsu motociklus raksturo lielisks dizains un nepārspējama funkcionalitāte." Tas pats princips attiecas arī uz "Departed", tikai nedaudz citā izpausmē. Pirms, pēc. Taču pārsteigums tik un tā liels un patīkams.